شنبه 01 ارديبهشت 1403 04:49
  تخفیف های زریک  فیس بوک زریک  تحلیل بازار طلا  توئیتر زریک  اینستاگرام زریک  تلگرام زریک  تقویم اقتصادی جهان  وب سرویس قیمت طلا و سکه  سایت های مرتبط با طلا و سکه و ارز

 

 

 

نوع فروش زریک
شمش ٢٠ گرمي ١٨ عيار35,103,921

بانک پاسارگاد

پرداخت اینترنتی چیست؟
پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت نماید.

فرآیند پرداخت اینترنتی
مدیران سایت های اینترنتی با بانک ها قراردادی می بندند و به این ترتیب پول با همکاری بانک از طریق اینترنت از حساب مشتری به حساب مدیر سایت واریز می شود.
در حال حاضر بانکهای ملت، سامان، پارسیان، ملی، اقتصاد نوین و پاسارگاد این امکان را فراهم آورده اند که افراد بتوانند با استفاده از کارت های بانکی تحت شتاب، خرید اینترنتی انجام دهند. یعنی این بانک ها به عنوان دروازۀ پرداخت یا درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gateway عمل می کنند.

 

شما برای پرداخت اینترنتی به یک حساب بانکی با رمز پرداخت اینترنتی (اصطلاحاً رمز دوم) نیاز دارید. اگر تا حالا پرداخت اینترنتی انجام نداده اید همین امروز به راحتی و حتی در عرض کمتر از ۱ ساعت می‌توانید با افتتاح کردن حساب در هر بانکی که دلخواه شما می باشد صاحب یک حساب بانکی با قابلیت پرداخت اینترنتی شوید و یک کارت بانکی هم دریافت نمائید.

در صفحه‌ی پروفایل شخصیتان، پس از کلیک دکمه خرید، یکی از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی موجود در سایت (بانک ملت و یا بانک تان) را انتخاب و بر روی دکمه تائید پرداخت کلیک کنید تا به سایت پرداخت آن بانک منتقل شوید. در جدول باز شده اطلاعات حک شده روی کارت بانکی‌ خود را که شامل شماره کارت، کلمه عبور، کد سه رقمی کارت و تاریخ انقضا می باشد را وارد کنید. با فشردن کلید پرداخت، رقم مورد نظر از حساب شما کسر و پس از تائیدیه واریز از سوی زریک خرید تکمیل می‌شود.

در ضمن حساب شما می‌تواند از هر بانک عضو شبکه شتاب باشد و ارایه خدمات پرداخت اینترنتی به بانک هایی که ما درگاه پرداخت آن ها را در سایت گذاشتیم محدود نمی‌شود.

پس از آنکه تعداد سکه خود را انتخاب نمائید و بر روی دکمه تائید خرید کلیک نمائید وارد درگاه بانک ملت می شودید که به صورت زیر می باشد :

 

توجه مهم : در صورتیکه به صفحه دروازه پرداخت اینترنتی بانک منتقل نشدید و با پیغام زیر روبه رو شدید از طریق لینک رفع مشکل SSL نسبت به رفع مشکل اقدام نمائید.

پارامترهای مورد نیاز جهت پرداخت اینترنتی به شرح زیر می باشد :

 

1- شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت
این شماره در کارت همه بانک ها، بر روی کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روی کارت های بانک ملی در عکس زیر آمده است.

 

 

2- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم
رمز خرید اینترنتی، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می کنید، نیز متفاوت است.

در اکثر بانک ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید، رمز خرید اینترنتی ندارید. برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

1- اکثر بانک ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاههای ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید. کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را تعریف کنید.

2- به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید می خواهم رمز خرید اینترنتی دریافت کنم. اگر بانکتان بانک خوبی باشد حتماً راهنمایی می شوید.

3- کد CVV2
کد CVV2 به صورت یک عدد 3رقمی (و به ندرت 4رقمی) مانند شمارۀ 16رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و... به صورت یک عدد 3رقمی حک شده است. یا در برخی کارت های بانک ملی 4 رقمی است و عکس آن را در زیر مشاهده می نمایید.

در برخی کارت های بانک تجارت، کد CVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است.

4- تاریخ انقضاء
تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت های بانکی حک شده است. اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشید. از عدد 12 به جای ماه و از 99 به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید.

 

5- حرف امنیتی

دقت داشته باشید که این حروف امنیتی را در درگاه بانک ملت باید با حرف بزرگ وارد نمائید.

برای این منظور دکمه Caps Lock کیبورد خود را روشن نمائید و پس از پرداخت آن را مجدداً خاموش کنید.