رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو از قدیم برقرار بوده و بسیار قدیمیتر از آن چیزی است که شما در این مطلب میخوانید. از نظر قدرتی، هر دو خودرو بسیار قدرتمند و با صدایی پر طنین و خشن هستند و چون عنوان "ماسل کار” بودن را به دوش میکشند، ظاهر عضلانی خود را هم حفظ کردهاند.
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
پکیج GT برای موستانگ 2015 و پکیج SS برای کامارو 2015، هر دو سطح فنی خودروها را به شکل قابلتوجهی افزایش دادهاند.
امور ارتقاء داده شده در موستانگ GT شامل، ارتقاء ترمز استاندارد به سیستم ترمز بزرگ برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، رادیاتور بزرگتر، فنر بندی جدید و رینگ و لاستیک بزرگتر است. قیمت موستانگ GT نیز 32.925 دلار میباشد.
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
شورولت هم پکیج 1LE را به کامارو SS اضافه کرده است که شامل دامپر جدید، سیستم ترمز برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیتم ضد لغزش دیفرانسیل، رینگهای 20 اینچی آلومینیومی سبک، و چند عنصر دیگر از نمونهٔ ZL1 میباشد.
برچسب قیمت این مدل از کامارو نیز 37.305 دلار میباشد.
با وجود اندازه کوچکتر موستانگ نسبت به کامارو، تنها 32 کیلوگرم سبکتر است و شتاب 0 تا 60 مایل خودروها تقریباً مساوی میباشد که البته موستانگ در مسافت 400 متر، کمی سریع تر است.
در همین حال کامارو در تست مسافت ترمز از 60 تا 0 مایل، موستانگ را شکست میدهد و در تست نیروی جانبی در پیچ نیز کامارو عملکرد بهتری از خود نشان داد.
حال میخواهیم به ادامه مقایسه این دو قلچماق آمریکایی در جاده بپردازیم و عملکرد موتورهای عظیم V8 آنها را در دور موتورهای بالاتر و سرعتهای بیشتر ببینیم.
زورآزمایی دو بدنساز آمریکایی!!!
همانطور که میدانید، هر دو از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی بهره میبرند. موتور فورد موستانگ GT به حجم 5.0 لیتر است که قدرت 435 اسب بخار و گشتاور 542 نیوتن متر دارد که با یک گیربکس شش سرعته دستی، قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکند.
همچنین موتور شورولت کامارو SS به حجم 6.2 لیتر است که قدرتی معادل 426 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن متر دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال میدهد.
شتاب 0-60 مایل شورولت کامارو برابر 4.8 ثانیه و سقف سرعت آن بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است؛ شتاب فورد موستانگ نیز برابر با 4.4 ثانیه میباشد و سقف سرعت آن هم مانند کامارو بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
به ادعای GM، کامارو پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان 8:20 ثانیه طی کرده است. در مورد موستانگ جدید هم باید بگوییم که هنوز زمانی ثبت نکرده است. ولی از پیست که بگذریم، هر دو خودرو بسیار چابک، قدرتمند و پایدار هستند.
در بهترین حالت، تخت گاز در مسیر مستقیم درگ میکنیم و طی فاصلهٔ 400 متر، کامارو در زمان 12.9 ثانیه و با سرعت 177.03 کیلومتر در ساعت، و موستانگ در زمان 12.8 ثانیه و با سرعت 180.57 کیلومتر در ساعت از خط عبور کردند. در این مدت، فورد با میانگین مصرف سوخت 12.3 لیتر بر 100 کیلومتر و کامارو با میانگین 11.7 تا 12 لیتر در 100 کیلومتر از این آزمون بیرون آمدند.
|
2015 Ford Mustang GT |
2015 Chevy Camaro SS |
قیمت پایه |
32.925 دلار |
33.550 دلار |
قیمت مدل تست |
46.380 دلار |
37.550 دلار |
کلاس خودرو |
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
2 درب، کوپه، ماسل کار |
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
2 درب، کوپه، ماسل کار |
موتور |
V8 5.0 لیتری، DOHC، 32 سوپاپ |
V8 6.2 لیتری، DOHC، 32 سوپاپ |
گیربکس |
شش سرعته دستی |
شش سرعته دستی و اتوماتیک |
قدرت |
435 اسب بخار در |
426 اسب بخار در 5900 rpm |
گشتاور |
542 نیوتن متر |
570 نیوتن متر در 4600 rpm |
شتاب 0-60 مایل |
4.4 ثانیه |
4.8 ثانیه |
حداکثر سرعت |
250 کیلومتر در ساعت (محدود) |
250 کیلومتر در ساعت (محدود) |
عبور از ¼ مایل |
12.8 ثانیه / 180.57 کیلومتر در ساعت |
12.9 ثانیه / 177.03 کیلومتر در ساعت |
مسافت ترمز 60-0 |
32.64 متر |
30 متر |
مصرف میانگین سوخت |
12.37 لیتر |
11.7 تا 12 لیتر |
وزن |
1730 کیلوگرم |
1772 کیلوگرم |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) |
478.28 / 191.52 / 139.45 سانتی متر |
484.12 / 191.77 / 137.67 سانتی متر |
گاز CO2 |
480.81 گرم بر مایل |
467.20 گرم بر مایل |
هر دو خودرو نظر مارا به خود جلب کردند، هر دو ماسل کارهای قدرتمند هستند که صدایی پرطنین و ظاهری زیبا و مردانه دارند. اکنون در یک نظرسنجی، این دو را شاخ به شاخ هم، با هم مقایسه میکنیم. مسئله اینجاست، شما کدامیک را انتخاب میکنید؟